سلامت

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی، گفت: پوست ماهی های جیوه‌ای برای کودکان و جنین در حال رشد بسیار مضر است.

 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» با اشاره به اینکه گوشت ماهی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است اظهار کرد: گوشت ماهی دارای اسید‌های آمینه زیاد با قابلیت جذب بالا، اسید‌های چرب امگا۳، ویتامین‌های  A  ، ،و  Dو میزان ید بالایی است.

 

وی ادامه داد: گوشت پوست ماهی در کاهش میزان استرس، کلسترول بد خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی با مصرف منظم ماهی به اثبات رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه این گوشت برای بانوان باردار و شیرده بسیار مفید است، بیان کرد: گوشت پوست ماهی به دلیل دارا بودن امگا ۳ از طریق گردش خون به جنین رسیده و موجب رشد مغزی جنین شده و در چهار ماه اول تولد نوزاد از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل و باعث افزایش ضریب هوشی او می‌شود.

 

رفیعی با اشاره به یکی از مشکلات درباره مصرف ماهی‌ها جیوه‌ای است که از طریق آلودگی‌های هوا وارد آب دریا و به خصوص در پوست ماهی ذخیره می‌شود، عنوان کرد: ماهی‌ها جیوه‌ای به ویژه برای کودکان و جنین در حال رشد بسیار مضر بوده بنابراین بهتر است برای کاهش میزان این مشکل، پوست ماهی را قبل از مصرف جدا کنید.

 

وی با بیان اینکه ماهی‌های آب های سرد امگا ۳ بیشتری دارند، پوست ماهی خاطر نشان کرد: ماهی‌ سالمون، ساردین و قزل‌آلا دارای امگا 3 بیشتری نسبت به سایر ماهی‌ها دارند
 
پوست ماهی اولین جایی است که در معرض آلوده‌ شدن قرار می‌گیرد و خوردن آن به دلیل وجود نیـترات‌ های زیاد، موجب بیماری و سنگ کلیه می‌شود.
نویسنده : سلامت بازدید : 212 تاريخ : شنبه 30 دی 1396 ساعت: 14:39
برچسب‌ها : پوست ماهی,

پوست ماهی جزء سالم‌ترین خوراکی‌های روی سیاره‌ی زمین است. پوست ماهی خوراکی سرشار از مواد مغذی مهمی هم‌چون پروتئین و ویتامین D است. هم‌چنین ماهی بهترین منبع اسیدهای چرب امگا-۳ است، که برای مغز و بدن دارای اهمیت باورنکردنی است. در ادامه شگفت انگیزترین خواص ماهی اشاره می‌کنیم که همگی از لحاظ علمی ثابت شده‌اند.

 

۱. ماهی سرشار از مواد مغذی مهمی است که بیش‌تر آدم‌ها اغلب دچار کمبود آنها هستند

به طور کلی، همه‌ی انواع پوست ماهی ها برای سلامتی‌تان مفید هستند. آن‌ها سرشار از مواد مغذی مختلفی هستند که بیش‌تر آدم‌ها دچار کمبودشان هستند. این مواد مغذی شامل پروتئین با کیفیت، ید، و انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شوند.

 

با وجود این، برخی ماهی‌ها از برخی دیگر بهتر و مفیدتر هستند؛ به نظر می‌رسد ماهی‌های چرب سالم‌ترین نوع پوست ماهی های خوراکی باشند. زیرا ماهی‌های چرب (مانند سالمون، قزل‌آلا، ساردین، تن، و خال‌مخالی) دارای مقادیر بیش‌تری از مواد مغذی مبتنی بر چربی هستند.

این مواد مغذی شامل ویتامین D محلول در چربی است که بیش‌تر آدم‌ها دچار کمبود آن هستند. این ماده مانند هورمون استروئید در بدن عمل می‌کند. هم‌چنین پوست ماهی های چرب، اسیدهای چرب امگا-۳ بیش‌تری دارند. این اسیدهای چرب برای عملکرد بهینه‌ی مغز و بدن‌تان بسیار حیاتی هستند، و باعث کاهش خطر بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. برای برطرف کردن نیاز بدن‌تان به امگا-۳، توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای دو یا سه بار ماهی چرب میل کنید.

 

نتیجه: ماهی سرشار از مواد مغذی مهم شامل پروتئین با کیفیت، ید، و مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است. نوع چرب ماهی‌ها بیش‌ از سایر انواع آن حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین D است.

 

۲. مصرف پوست ماهی می‌تواند خطر سکته‌ی قلبی و مغزی را در شما کاهش دهد

سکته‌های قلبی و مغزی شایع‌ترین عوامل مرگ زودرس در دنیا هستند. ماهی به طور کلی جزء بهترین خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانید برای سلامت قلب‌تان مصرف کنید.

جای تعجب نیست که بسیاری از پژوهش‌های عظیم تجربی نشان داده‌اند آدم‌هایی که به صورت مرتب پوست ماهی مصرف می‌کنند، کم‌تر در معرض خطر سکته‌های قلبی و مغزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار می‌گیرند.

 

پژوهشی که روی بیش از ۴۰، ۰۰۰ متخصص سلامت در ایالات متحده صورت گرفت، نشان داد آن‌هایی که به صورت مرتب در هفته یک یا چند بار ماهی میل می‌کنند، تا ۱۵ درصد کم‌تر در معرض بیماری قلبی قرار دارند. پژوهش‌گران معتقدند نوع چرب ماهی‌ها حتی برای سلامت قلب هم مفیدترند، زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.

نتیجه: مصرف حداقل یک بار ماهی در هفته می‌تواند خطر سکته‌های قلبی و مغزی، دو بزرگ‌ترین قاتل جهان، را کاهش دهند.

 

۳. ماهی حاوی مواد مغذی است که برای دوران رشد بسیار ضروری هستند

اسیدهای چرب امگا-۳ لازمه و نیاز اساسی برای رشد و نمو است.

در این میان اسید چربی امگا-۳ دوکوساهگزائنوئیک اسید (DHA) دارای اهمیت ویژه‌ای است، زیرا در دوران رشد در مغز و چشم تجمع می‌کنند.

از این رو، به مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود به اندازه‌ی کافی از اسیدهای چرب امگا-۳ مصرف کنند.

هرچند، در این میان یک توصیه‌ی احتیاطی نیز برای مادران باردار وجود دارد؛ برخی پوست ماهی ها حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند، که ممکن است باعث ایجاد مشکل در مغز کودکان در حال رشد شود.

 

به همین دلیل، زنان باردار فقط باید ماهی‌هایی مصرف کنند که جیوه‌ی کم‌تری در زنجیره‌ی غذایی‌شان وجود دارد ( سالمون، ساردین، قزل‌آلا و…)، و هم‌چنین بهتر است بیش‌تر از هفته‌ای ۳۴۰ گرم ماهی مصرف نکنند

به علاوه، زنان باردار باید از مصرف ماهی خام و نپخته (از جمله سوشی) اجتناب کنند، زیرا ممکن است حاوی ریزاندامگانی (میکروارگانیسم) باشد که به جنین آسیب برساند.

نتیجه: ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است، که برای رشد مغز و چشم‌ها بسیار ضرورت دارد. توصیه می‌شود مادران باردار و شیرده به اندازه‌ی کافی امگا-۳ مصرف کنند.

 

خواص ماهی ۴:

پوست ماهی ممکن است ماده‌ی خاکستری مغز را افزایش دهد و با افزایش سن در برابر کهولت و زوال، از آن محافظت کند . یکی از پیامدهای افزایش سن، کاهش عملکرد مغز است (که به آن کاهش قدرت شناختی با افزایش سن می‌گویند).

در بسیاری از موارد این یک روند طبیعی است، ولی در این میان بیماری‌های خطرناک زوال دستگاه عصبی، هم‌چون آلزایمر نیز وجود دارند. جالب است بدانید، بسیاری از پژوهش‌های تجربی نشان داده‌اند سرعت کاهش قدرت شناختی در آدم‌هایی که بیش‌تر پوست ماهی می‌خورند، کم‌تر است.

 

سازوکار خاصی ممکن است در ارتباط با ماده‌ی خاکستری مغز وجود داشته باشد. ماده‌ی خاکستری بافت عملکردی اصلی در مغز شما است، که حاوی عصب‌هایی است که اطلاعات را پردازش و آنها را ذخیره می‌کنند و از شما یک انسان می‌سازند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند آدم‌هایی که هر هفته پوست ماهی مصرف می‌کنند، در مراکزی از مغزشان که محل تنظیم عواطف و خاطرات است، ماده‌ی خاکستری بیش‌تری دارند.

نتیجه: مصرف ماهی با جلوگیری از کاهش عملکرد مغز در سنین پیری در ارتباط است. آدم‌هایی که به شکل مرتب ماهی می‌خورند، در مراکزی از مغزشان که مسئول کنترل حافظه و عواطف است، دارای ماده‌ی خاکستری بیش‌تری هستند.

 

خواص ماهی ۵:

پوست ماهی می‌تواند از افسردگی جلوگیری و آن را درمان کند، و از شما آدم شادتری بسازد افسردگی اختلال روانی بسیار رایج و خطرناکی است. افسردگی با کم‌حوصلگی، غمگینی، کمبود انرژی، و از دست دادن علاقه به زندگی و فعالیت همراه است.

 

با این‌که این بیماری تقریبا به اندازه‌ی چاقی و بیماری قلبی رواج ندارد، ولی درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین بیماری‌های آدم‌های دنیا محسوب می‌شود.

پژوهش‌ها دریافته‌اند آدم‌هایی که مرتبا پوست ماهی مصرف می‌کنند کم‌تر از دیگران در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. هم‌چنین دانشمندان بر اساس آزمایش‌های کنترل‌شده‌ی بسیاری دریافته‌اند اسیدهای چرب امگا-۳ برای مبارزه با افسردگی مفید هستند، و به شکل قابل‌ملاحظه‌ای تاثیر داروهای ضدافسردگی را افزایش می‌دهند. بر این اساس، پوست ماهی می‌تواند واقعا شادترتان کند و کیفیت زندگی‌تان را بهبود ببخشد.

هم‌چنین ممکن است پوست ماهی و اسیدهای چرب امگا-۳ برای بهبود دیگر اختلالات روانی نظیر اختلال دوقطبی نیز مفید باشد.

نتیجه: اسیدهای چرب امگا-۳ به ویژه به همراه داروهای ضدافسردگی، می‌توانند برای بهبود افسردگی مفید باشند.

نویسنده : سلامت بازدید : 242 تاريخ : شنبه 30 دی 1396 ساعت: 14:38
برچسب‌ها : پوست ماهی,

اگر خلط سینه به موقع درمان نشود، می تواند  لوله های برونش  را تحریک کند و  منجر به عفونت های تنفسی فوقانی ثانویه شود.وقتی خلط سینه وجود دارد معمولا نیاز به  صاف کردن گلو، سرفه مداوم، آبریزش بینی، تنگی نفس، احساس ضعف و، در برخی موارد، تب نیز وجود دارد. خلط سینه معمولا از طریق سرفه بیرون می آید.

خلط سینه شامل باکتری، ویروس و یا سلول های التهابی به علت عفونت است. علاوه بر بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت، خلط  ممکن است بعلت  واکنش آلرژیک به مواد محرک مانند آسم و تب یونجه، آسیب تارهای صوتی  دیده  شود. داروهای خانگی طبیعی سریع و  بدون ایجاد عوارض جانبی وجود دارد که می خوانیم.

 

در اینجا ۱۰ داروی خانگی برای درمان خلط سینه آشنا می شویم :

۱ . بخار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط سینه است . استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است

ده دقیقه در بخار حمام روزی  دو بار خلط را درمان میکند .

روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است  . یک حوله بر سر خود  گذاشته و  بخار به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه  استنشاق کنید. این کار به رقیق شدن ترشحات در ریه ها کمک میکند. این روش آسانی است و چند بار در روز میتوانید انجام دهید

۲ . نمک آب

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط سینه است . در حالی که آب گرم  تسکین دهنده گلو است ، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک میکند

در یک لیوان آب گرم یک  چهارم قاشق چای خوری  نمک بریزید و چند بار در روز غرغره کنید

۳ . آبلیمو

لیمو یک ماده عالی برای از بین بردن خلط سینه است .  لیمو  ضد باکتری  است ویتامین C  دارد و بدن را در برابر عفونت مقاوم میکند

اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل  به یک فنجان آب گرم  مفید است. نوشیدن  حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط کمک میکند

یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم  نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید . این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید

۴ . زنجبیل

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است  وبرای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو  استفاده میشود. همچنین، ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد خلط سینه است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه  به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید

روش دیگر، چند بار در روز جویدن تکه زنجبیل خام و اضافه کردن زنجبیل به غذا است

۵ . زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که  به کاهش خلط سینه و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است . همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند

اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم  و نوشیدن  یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد

همچنین میتوانید   نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو یا سه بار در روز بخورید

همچنین  اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنید

۶ . سوپ مرغ

سوپ مرغ گرم نیز می تواند خلط سینه را درمان  کند. سوپ مرغ داغ به مرطوب کردن راه های هوایی کمک کرده ودردهای گلو را تسکین میدهد

سوپ مرغ حداقل دو یا سه بار در روز برای رفع خلط سینه توصیه میشود .

۷ .فلفل هندی

فلفل هندی  طبیعت گرم و تحریک کننده  دارد به کاهش درد در قفسه سینه و بهبود گلو درد کمک میکند

یک چهارم  قاشق چای خوری یک چهارم  فلفل هندی و زنجبیل تازه رنده شده ،  عسل و سرکه سیب  از هرکدام یک قاشق غذاخوری ، و دو قاشق غذاخوری  مخلوط کرده دو تا سه بار دردروز بخورید که داروی درمان کننده خلط است

۸ . عسل

عسل ضد ویروس ، ضد باکتری ، و خواص ضد قارچی دارد که گلو را تسکین داده و خلط را از بین می برد . علاوه بر این، دارای خواص ضد عفونی کننده است که  به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک میکند

اضافه کردن کمی پودر فلفل سفید و یا سیاه  به یک قاشق غذا خوری  عسل داروی درمان عفونت گلو است  این مخلوط را دو بار در روز به مدت یک هفته بخورید

اضافه کردن یک قاشق غذا خوری از عسل را به یک لیوان آب گرم چند بار در روز بنوشید

۹ . پیاز

پیاز دارای آنتی بیوتیک بسیار عالی ، ضد التهابی و خواص ضد  خلط سینه دارد همچنین ، پیاز تقویت سیستم ایمنی بدن و به افزایش سرعت فرایند درمان کمک می کند .

پیاز را بشویید و ریز ریز ریز کرد و با دو قاشق غذا خوری شکر هر دو سه یاعت یکبار بخورید داروی خلط است میتوانید این شربت را درست کرده و در یخچال بمدت دو روز قابل نگهداری است

۱۰ . هویج

هویج ی در درمان خلط سینه و دیگر شرایط مشابه بسیار موثر است. هویج یکی از منابع غنی از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف عفونتها . به علاوه ، هویج دارای بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها است که به کاهش علائم سرفه و همچنین خلط کمک میکند

آب ۴-۵ عدد هویچ را گرفته و با آب کمب رقیق کرده ۲-۳ ثاشق عسل ریخته  ومخلوط کنید برای رفع خلط سینه مفید است.

با این روشها خلط از بین میرود ولی اگر خلط سبز یا زرد داشتید به پزشک مراجعه کنید.

نویسنده : سلامت بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1396 ساعت: 14:00
برچسب‌ها : خلط سینه,
معمولا خلط گلو در اثر سرماخوردگی یا عفونت قسمت فوقانی دستگاه تنفسی بروز پیدا می‌کند. با اینکه خلط، خطری جدی برای سلامت محسوب نمی‌شود، اما اگر درمان نشود می‌تواند باعث بروز بیماری‌های تنفسی ثانویه مانند برونشیت یا عفونت ریه شود. از علایم وجود خلط می‌توان به صدای خس‌خس سینه، سرفه‌‌های مداوم، آبریزش بینی، تنگی نفس، احساس ضعف و در برخی موارد تب اشاره کرد. محل تجمع آن در گلو و قفسه خلط سینه است و معمولا از طریق  سرفه خارج می‌شود.
 
خلط حاوی باکتری یا ویروس و سلول‌های التهابی است که در پاسخ به عفونت تولید شده‌اند. علاوه بر عفونت ناشی از سرماخوردگی، آنفلوانزا یا برونشیت، خلط می‌تواند در اثر حساسیت یا واکنش آلرژیک و یا بیماری‌ها و مشکلاتی مانند آسم، تب یونجه، آسیب تارهای صوتی و زیاده‌روی در مصرف سیگار، بروز پیدا کند.
 
کنار آمدن با خلط می‌تواند کاری خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. اما به کمک این درمان‌های خانگی می‌توانید با خلط خداحافظی کنید.
 
۱- بخار آب
 
بخور دادن بهترین و ساده‌ترین روش درمان خلط است. بخار باعث می‌شود خلط‌ به صورت رقیق باقی بماند و از طریق بینی یا سرفه خارج شود. برای این کار می‌توانید سرتان را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ظرف حاوی آب جوش بگیرید یا دو بار در روز حمام بخار آب بگیرید.
 
۲- آب‌نمک
 
یکی دیگر از روش‌های آسان درمان خلط، غرغره کردن آب گرم و نمک است. آب گرم به نرم کردن خلط کمک می‌کند و نمک در ضدعفونی کردن گلو مؤثر است. برای این کار یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و غرغره کردن را چندین بار در روز تکرار کنید.
 
۳- آبلیمو
 
آبلیمو علاوه بر خاصیت ضدعفونی کننده حاوی ویتامین C است که در افزایش سیستم ایمنی بدن مؤثر است. ۲ قاشق چایخوری آبلیمو را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل، در یک لیوان آب داغ حل کنید و حداقل سه بار در روز از این مایع بنوشید. روش دیگر این است که یک برش لیمو ترش را به همراه کمی نمک و فلفل در دهانتان بگذارید و بمکید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.
 
۴- زنجبیل
 
زنجبیل یک ضداحتقان طبیعی است و سال‌ها است که برای درمان خلط گلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. برای چند دقیقه به آن زمان دهید سپس ۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. این چای زنجبیل را چند بار در طول روز میل کنید. علاوه بر چای می‌توانید تکه‌ای از زنجبیل تازه را در دهانتان قرار دهید و آن را بمکید.
 
۵- زردچوبه
 
زردچوبه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی قوی‌ای دارد و با کشتن باکتری‌ها جلوی تولید خلط سینه را می‌گیرد. به علاوه، زردچوبه باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود. یک قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب از این نوشیدنی میل کنید. همچنین می‌توانید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه یک لیوان آب، ۲ یا ۳ بار در روز میل کنید. روش دیگر مصرف زردچوبه، چندین بار غرغره کردن محلول آب گرم و یک قاشق چایخوری زردچوبه و کمی نمک در روز است.
 
۶- سوپ مرغ
 
یک سوپ گرم می‌تواند به نرم شدن خلط کمک کند. یک سوپ مرغ و سبزیجات نرم درست کنید و حداقل ۲ یا ۳ بار در روز آن را مصرف کنید و برای تأثیر بیشتر به آن زنجبیل و سیر هم اضافه کنید.
 
۷- فلفل قرمز
 
فلفل قرمز به ترشح مخاط کمک می‌کند. همچنین فلفل خاصیت ضد درد نیز دارد که به تسکین التهاب گلو و قفسه سینه کمک می‌کند. مخلوطی از یک چهارم قاشق چایخوری از فلفل قرمز و زنجبیل تازه، یک قاشق غذاخوری از عسل و سرکه سیب و دو قاشق غذاخوری آب تهیه کنید و ۲ یا ۳ بار در روز میل کنید.
 
۸- عسل
 
عسل دارای خاصیت ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدقارچی است. به همه این‌ها ویژگی ضدعفونی‌کنندگی را نیز اضافه کنید که عسل را به بهترین داروی گلودرد تبدیل کرده است. مقداری فلفل سفید یا سیاه را به یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و دو بار در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و چندبار در روز میل کنید.
 
۹- پیاز
 
پیاز یک آنتی‌بیوتیک، ضدالتهاب و خلط آور قوی است که به درمان گلودرد کمک می‌کند. پیاز همچنین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به درمان بیماری سرعت می‌بخشد. یک پیاز کوچک را بشویید و خوب خرد کنید، بر روی آن‌ها ۲ قاشه غذاخوری شکر بپاشید و اجازه دهید کمی استراحت کند تا آب بیاندازد، سپس هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار از این مایع بخورید. اضافی این مایع را می‌توانید به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید.
 
۱۰- هویج
 
هویج منبع خوبی از ویتامین C و یک آنتی‌اکسیدان قوی است. به علاوه هویج حاوی ویتامین‌های مختلفی است که به کاهش خلط سینه کمک می‌کند. آب ۴ یا ۵ هویج تازه را بگیرید و کمی آب به آن اضافه کنید. سپس ۲ تا ۳ قاشق چایخوری عسل در آن حل کنید و در طول روز نوش جان کنید.
نویسنده : سلامت بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1396 ساعت: 14:00
برچسب‌ها : خلط سینه,

رفع جوش بینی با وجود حکایت‌های معروفی که درباره جوش‌های سرسیاه روی بینی بر سر زبان‌ها افتاده، وجود چنین جوش‌هایی به دلیل کثیفی پوست نیست.

 

در حقیقت شستن زیاد بینی و صورت، پوست بینی را چرب‌تر و جوش‌های سرسیاه را پدیدار می‌کند. معمولا برای رهایی از این جوش‌های کذایی، خالی‌ کردن آنها اولین گزینه‌ای است که به ذهن ما می‌رسد، اما با این کار، تنها بینی خود را پر از روزنه‌های خالی خواهید کرد.

 

اگر به این کار ادامه دهید، در نهایت به پوستتان آسیب می‌رسانید. در اینجا 6 راه‌حل ساده برای از بین‌بردن جوش بینی را بیان می‌‌کنیم:

 

1- در طول روز صورت خود را دوبار بشویید؛ یک بار هنگام صبح و یک بار غروب. سپس با استفاده از لوسیون پاک‌کننده ملایمی صورت خود را شستشو دهید، پوست بینی‌تان را بیشتر. اگر احساس کردید پوستتان خشک یا پوسته‌پوسته شده، لوسیون خود را تغییر دهید و فقط یک بار در طول روز از آن استفاده کنید.

 

2- برای صورت خود لوسیون‌هایی بخرید جوش بینی که حاوی اسیدسالیسیلیک یا پراکسید بنزوئیل باشند. این اطلاعات از تحقیقات مرکز بهداشتی دانشگاه مریلند به دست آمده است. دو لوسیون حاوی این مواد را در آن واحد با هم مصرف نکنید، چون با واکنش ناخوشایندی مواجه خواهید شد.

 

3- یک بار در طول هفته، صورتتان را بخور دهید. کاسه‌ای را پر از آب‌جوش کنید. حوله‌ای را روی سر خود قرار دهید و روی کاسه خم شوید به طوری که حوله کاملا دور سرتان را گرفته باشد و بخار ایجادشده از زیر حوله خارج نشود. به مدت 5 دقیقه صورت خود را بخور دهید. سپس به آرامی صورتتان را خشک کنید.

 

4- در طول هفته، یک بار پس از بخور دادن صورت، از چسب‌های مخصوص رفع جوش بینی استفاده کنید. چسب را روی بینی خود قرار دهید و سپس با توجه به زمان تعیین شده در دستورالعمل استفاده از این چسب، آن را روی بینی نگه دارید. به خاطر داشته باشید که حتما پیش از انجام این کار، باید بینی خود را خشک کنید. سپس چسب را به دقت از روی بینی بردارید. چسب باید برخی از سیاهی‌ها و چرک‌ جوش‌های روی بینی را به خود جذب کرده باشد، به طوری که دیگر نیازی به خالی کردن جوش‌ها نباشد. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

 

5- در طول روز یا پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده بدون روغن به پوست بینی خود بمالید. محصولاتی که حاوی روغن نیستند، چربی پوست را کاهش می‌دهند که این مساوی با رفع جوش بینی هم هست.

 

6- با پزشک خود مشاوره کنید و از او بخواهید کرم رتینویید غنی از ویتامین A برایتان تجویز کند. این داروها، اندازه روزنه‌های پوستی شما را کاهش می‌دهد و آنها را منقبض می‌کند. هنگام شب، قبل از خواب لوسیون‌هایی را که پیش از این به آنها اشاره شده، به صورت خشک و تمیزتان بزنید.

 

برنامه مراقبت از پوست خود را به صورت مداوم ادامه دهید. اگر نتایج دلخواه به سرعت پدیدار نشد، خسته و ناامید نشوید. هرگز صورت خود را محکم مالش ندهید. این کار پوستتان را رفع جوش بینی چرب‌تر می‌کند.

نویسنده : سلامت بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1396 ساعت: 14:31
برچسب‌ها : جوش بینی,

یکی از مهم‌ترین آرزوهای انسان‌ها، داشتن چهره زیبا است که در اولین برخوردها، بیشترین تاثیر را بر دیگران باقی می‌گذارد. بنابراین، هر کسی می‌خواهد که چهره شفاف و بی‌نقصی داشته باشد، و امروزه هم روش‌های متعددی برای دستیابی به جوش بینی این هدف طراحی شده‌اند.

 

جوش‌ها، یکی از عامل‌های مزاحمی هستند که زیبایی چهره ما را کاهش می‌دهند. اگر هم روی بینی شکل بگیرند که چهره ما را زشت می‌کنند و حتی اعتمادبه‌نفس ما را پایین می‌آورند. درمانجوش بینی هم می‌تواند واقعا سخت و آزاردهنده شود. حتی این جوش‌ها می‌توانند لکه‌های تیره روی بینی باقی بگذارند.

 

صحبت درباره علت‌های شکل‌گیری جوش روی بینی

متخصصان، پاسخ‌های زیادی برای این سوال دارند. در نوجوانان، جوش‌های روی بینی معمولا به‌علت هورمون‌های بلوغ ایجاد می‌شوند. در بزرگسالان هم این جوش‌ها می‌توانند به‌علت انسداد در منافذ پوستی به‌وجود بیایند. عفونت باکتریایی نیز علت دیگری برای این جوش‌ها هستند. همچنین، متخصصان معتقدند که جوش‌های روی بینی می‌توانند جوش بینی از علائم بیماری‌ها در بدن باشند.

 

شیوه‌هایی برای خلاص شدن از شرّ جوش‌های روی بینی

یخ

قرار دادن کیسه یا پارچه پُر از یخ روی جوش‌های بینی،‌ میزان رشد این جوش‌ها را کاهش می‌دهد. اثر خنک‌کننده یخ برای جوش‌ها واقعا جادویی است. البته یخ نباید مستقیما روی بینی قرار بگیرد، بلکه باید درون پارچه یا کیسه نرم ریخته شود. ویژگی دیگر یخ، ‌این است که منافذ پوستی را پاک‌سازی می‌کند و جریان خون را در ناحیه بینی تقویت جوش بینی می‌سازد.

 

خمیردندان

یکی از ویژگی‌های خمیردندان، توانایی خاص برای خنک کردن پوست است. شما می‌توانید شب‌ها قبل از خواب، از خمیردندان برای التیام درمان جوش بینی استفاده کنید. به‌علاوه، می‌توان از خمیردندان به‌جای یخ هم استفاده کرد.

 

البته خمیردندان درمان جوش بینی حداقل باید نیم ساعت روی جوش‌ها باقی بماند تا تاثیر کند. در ضمن، منظور ما فقط خمیردندان‌های معمولی است، نه انواع برپایه ژل.

 

لیموی تازه

آب لیموی تازه، خصلت اسیدی طبیعی و ویژه‌ای دارد. بنابراین،‌ استفاده از آب لیموی تازه برای تسکین جوش‌های روی بینی می‌تواند منافذ پوستی را پاک‌سازی کند و باکتری‌های ایجادکننده جوش‌ها را از بین ببرد. البته وقتی که این کار را انجام می‌دهید، هرگز نباید در معرض تماس با نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. تماس با نور مستقیم خورشید در این وضعیت می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود. درنتیجه بهتر است که این شیوه درمان جوش بینی را فقط شب‌ها امتحان کنید.

 

سیر

از دیرباز تا امروز، ‌سیر به‌عنوان یکی از ترکیبات ضدباکتریایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. درنتیجه سیر ذاتا این توانایی را دارد که جوش‌های ناشی از باکتری را تحت تاثیر قرار بدهد. در ضمن، سیر نوعی ترکیب تصفیه‌کننده خون است. شما می‌توانید سیر را درون یک پارچه قرار بدهید و بعد روی ناحیه مورد نظر درمان جوش بینی بمالید.

 

بخار

بخار مانند یخ عمل می‌کند و واقعا می‌تواند برای از بین بردن جوش‌های روی بینی مفید باشد. شما می‌توانید آب را به نقطه جوش برسانید و بعد آن را داخل یک ظرف بریزید. بعد یک پارچه روی سرتان بیندازید و به سطح آب نزدیک شوید. در این حالت، بخار به‌خوبی با پوست تماس درمان جوش بینی پیدا می‌کند.

 

بخار به پاک‌سازی منافذ پوستی هم کمک می‌کند و ناخالصی‌ها را از منافذ بیرون می‌کشد. همین روند در درازمدت رشد جوش‌های روی بینی را به حداقل می‌رساند.

 

نکته مهم: دستکاری کردن جوش‌ها

بسیاری از افراد عادت دارند که درمان جوش بینی را دستکاری کنند یا آن‌ها را باز کنند. متاسفانه این کار نتیجه‌ای ندارد جز سرایت باکتری‌های بیشتر به سطوح مختلف پوست. به‌علاوه، دانشمندان می‌گویند که دستکاری کردن جوش‌ها می‌تواند به مغز هم شوک وارد کند. دلیلش هم این است که عصب‌های خاصی در ناحیه درمان جوش بینی وجود دارند که مستقیما به مغز متصل شده‌اند.

نویسنده : سلامت بازدید : 232 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1396 ساعت: 14:31
برچسب‌ها : جوش بینی,
طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر، مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.  خوردن ادویه‌ها و مواد غذایی با طبع مایل به گرمی است نیز می‌تواند به جنسیت پسرزایی کمک کند در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذاییِ هم پدر و هم مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود.
 
غذاهایی با طبع گرم مانند آشهای سبک و ساده که در آنها برنج و گوشت و سبزی‌های گرم مثل تره، پیاز، نخود، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد, مفید است.
حلیم گندم و برنج به همراه کمی دارچین و فلفل مصرف شود, زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است همچنین حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای زنجبیل نیز توصیه می‌شود.
 
مغز پسته, گردو و فندق, سبزی‌هایی مانند کرفس، نعنا، شاهی، پیاز، تره، سیر تازه و میوه‌هایی مانند انجیر، انگور شیرین, روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها و نوشیدنی‌های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل بسیار مفید است.
 
 توصیه‎های غذایی مناسب برای پسردار شدن:
 
مصرف انواع لبنیات را به حداقل ممکن برسانند یا حذف کنند.
مواد غذایی پُرنمک را افزایش دهند(در حدی که سلامت به خطر نیافتد). مثلا آجیل های بوداده شده و بیسکوییتها و برخی انواع نان و خوراکی های فراوری شده پر نمک هستند.
حبوبات مصرفی در رژیم غذایی پسرزایی را افزایش دهند.
 
از میوه‌های خشک استفاده کنید. میوه‎های خشک با پتاسیم بالا عبارتند از انجبر خشک، خرما، برگه زردالو، آلو بخارا خشک شده، کشمش.
استفاده از غذاهای شیرین بدون کافئین و ( عسل، نبات، آبنبات) به افزایش تحرک اسپرم کمک و احتمال پسر دار شدن را بالا میبرد.
از غذاهی گرم و تر که برای این افراد مفیدست میتوان به مربای زردک (هویج ایرانی)، مربای زنجبیل، ترنجبین، نارگیل، شلغم, حلیم با گوشت بزغاله، قلیه با دارچین و خولنجان، پسته، نخوداب با دارچین، زعفران و گوشت مرغ، قلیه کدو و شلغم و پیاز، شربت سیب، عصاره گوشت، قلیه با ادویه‌های گرم و زردک و نخود وپیاز وسیر، زرده تخم مرغ عسلی، نارگیل باشکر سرخ از غذاهای مفیدست.
 
آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آب میوه و سبزی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، ماء الشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، نقل، قهوه، چای، مایونز، خوراک ویژه پسر دوست هاست. 
 
از نخستین روز عادت ماهانه زن و شوهر بایستی روزانه مقداری خرما و چند بار جوشاندهی ریشه ی کاسنی میل نمایند
در روزهای انعقاد نطفه که معمولا از روز یازدهم تا هجدهم متغیر است بایستی پدر خرمای زیاد و غذاهای گرم مثل پسته، بادام، فندق، مویز و نارگیل میل نماید و مادر بایستی یکی دو بار جوشانده کاسنی خورده و محیط خون و رحم خود را قلیایی کند.
در روزهای تخمک گذاری و لقاح ترشحات رحم باید زیاد و حاوی گلوکز باشد.پس در این روزها: از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز – خرما – عسل – کشمش – غلات – هویج – سیب زمینی بخارپزشده -گلوکز – ساکاروز – شربت ذرت – آب نبات – صبحانه شیرین شده – بیسکوئیت – نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است و ……… استفاده کنید.مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن ۱میلی گرم در روز است.برای داشتن فرزند پسر مقدار پتاسیم مصرفی باید به ۱۵برابر برسد.
 
مادرانی که تمایل به داشتن پسرزایی دارند باید مصرف غذاهای پرکلسیم – پر منیزیم – شیر و فرآورده های لبنی – سبزیجات برگ تیره – اسفناج – گیاهان سبز – حبوبات – مغزجات- کرفس – لوبیاسبز – کاهو کمتر مصرف کنند.
به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند: غذاهای شور – غذاهای شیرین – غذاهای پرکالری – موز – خرما – هویج – سیب زمینی بخارپز – جگر – گوشت – تخم مرغ – خیار -زردآلو – آناناس شیرین – گلابی -سیب – آلوشیرین – گیلاس شیرین – توت فرنگی – مویز – قارچ – صیفیجات – غذاهای دریایی – سبزیجات و میوه های شیرین – کشمش – نان گندم سفید – روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه – ویتامینهای ای و سی و ب۱۲ – هل – زعفران – دانه های روغنی – شیرینیجات فاقدشیر – کره – مایونز – کاهو –
نویسنده : سلامت بازدید : 101 تاريخ : شنبه 23 دی 1396 ساعت: 13:28
برچسب‌ها : پسرزایی,پسر زایی,

از دوران کهن تا به امروز، ‌پدرها و مادرها همواره دوست داشته‌اند که جنسیت نوزادشان را قبل از متولد شدن تشخیص بدهند. دانشمندان علم مدرن هم از دهه‌های گذشته تا کنون، مطالعات زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند. براساس مجموعه‌ای از همین مطالعات به ‌سرپرستی دکتر والری گرانت (متخصص باروری)، ویژگی‌های شخصیتی مادر می‌تواند نقش موثری در تعیین جنسیت نوزاد ایفا کند.

 

این واقعیت پسرزایی زنان را از سال‌ها پیش می‌دانیم که اسپرم، حامل کروموزومی است که جنسیت نوزاد را تعیین می‌کند. بنابراین، محققان همواره تصور می‌کردند که بدن مادر، هیچ تاثیری بر جنسیت نوزاد باقی نمی‌گذارد. با این‌حال، این فرضیه توسط پسرزایی دکتر گرانت مطرح شده است که تخمک زنان، تمایل دارد به این‌که فقط کروموزوم مورد نظر خودش را بپذیرد.

 

به‌گفته او، این تمایل به‌واسطه شخصیت و هورمون‌های مادر تعیین می‌شود. درواقع، یافته‌های حاصل از این مطالعه نشان می‌دهند که زنان دارای ویژگی‌های شخصیتی فعال و قدرتمند، معمولا میزان تستوسترون بیشتری نسبت به دیگران در بدن‌شان دارند و شانس پسرزایی در آنان بیشتر است. با این‌حال، زنانی که از نظر شخصیتی منفعل و سازشکار هستند، معمولا سطح تستوسترون کمتری در بدن‌شان دارند و شانس دخترزایی در آنان بیشتر است.

 

دکتر گرانت می‌گوید که می‌تواند جنسیت کودکان را حتی پیش از بارداری و در ۸۰ درصد از موارد به‌درستی تشخیص بدهد، و این کار را فقط براساس ویژگی‌های شخصیتی زنان به انجام پسرزایی زنان می‌رساند.

نویسنده : سلامت بازدید : 85 تاريخ : شنبه 23 دی 1396 ساعت: 13:25
برچسب‌ها : پسرزایی,پسر زایی,

هم زنان و هم مردان(ریزش مو در مردان)، ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. عوامل بسیاری در پس این مشکل وجود دارند. بیایید نگاهی به درمان‌هایی برای درمان ریزش مو به روش خانگی بیندازیم. اگر به دنبال رشد مجدد موها به صورت طبیعی هستید، برای داشتن موهایی بلند و سالم، این دستورات خانگی را امتحان کنید.

 

شنبلیله - برای جلوگیری از ریزش مو

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

 

آلوئه‌ورا

این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا(خواص آلوئه‌ورا) به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

 

پیاز

آب پیاز - برای جلوگیری از ریزش مو

 

پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

 

ماساژ پوست سر با روغن ولرم

عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید. روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح موهای خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

 

کشک

کشک سبب نرمی، لطافت و درخشندگی موها نیز می‌شود. هم می‌توانید کشک را مستقیما روی پوست سر و موها بمالید و هم می‌توانید ۲ قاشق سوپ‌خوری کشک را با ۱ قاشق سوپ‌خوری عسل ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این ماسک ترکیبی را ۳۰ دقیقه روی سر نگه‌ دارید و سپس با آب فراوان بشویید. برای داشتن موهای بلند و سالم، این ماسک خانگی را امتحان کنید.

 

انگور فرنگی

آیا می‌دانید چگونه از انگور فرنگی (خارتوت) برای جلوگیری از ریزش مو و بالا بردن رشد طبیعی مو استفاده کنید؟ کمبود ویتامین C زمینه‌ساز ریزش مو می‌شود، این در حالی است که انگور هندی سرشار از ویتامین C است. انگور به حفظ سلامت پوست سر و همچنین تقویت رشد مو کمک می‌کند. هسته‌ی چند حبه انگور هندی را جدا کنید و دور بیندازید و گوشت آنها را بکوبید. با خمیر به دست آمده به همراه چند قطره آبلیموی تازه، پوست سر را ماساژ دهید. بدون اضافه کردن آبلیمو هم می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماسک را یک ساعت روی موهای‌تان نگه دارید و سپس با آب شستشو دهید.

 

 

ریشه شیرین بیان

آیا به دنبال بهترین درمان‌های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید؟ شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

 

برگ یا گل ختمی

در طب سنتی هند، بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو ، برگ یا گل ختمی است. از برگ و گل این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو، درمان موخوره و درمان شوره‌‌ی سر استفاده می‌شود. ۱۵-۱۲ عدد گل ختمی را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل حرارت دهید. مایع را صاف کنید و روغن روی آن را جمع کنید. یک شب تا صبح، پوست سر و موهای‌تان را آغشته به این معجون کنید و صبح سرتان را بشویید. برای استفاده از برگ‌های ختمی، تعدادی از آنها را بکوبید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با آب بشویید. این گیاه به صورت خودکار، ریزش مو را کنترل و رشد آن را تقویت می‌کند.

نویسنده : سلامت بازدید : 96 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1396 ساعت: 14:02
برچسب‌ها : ریزش مو,

به‌گفته دکتر تری دنیوئی (پرستار متخصص)، «اگر وضعیت هورمونی ما در تعادل کامل قرار داشته باشد ولی هنوز هم با مشکل ریزش مو مواجه باشیم، معمولا باید نقش کمبودهای تغذیه‌ای را بررسی کنیم».

 

 فریتین، یکی از املاح کلیدی که در ذخیره آهن به بدن کمک می‌کند، نقش مهمی در این مساله دارد. این متخصص می‌گوید: «اگر سطح فریتین در بدن پایین باشد، تیروئید نمی‌تواند ریزش مو عملکرد خودش را به‌صورت مطلوب انجام بدهد». اختلال در عملکرد تیروئید هم به‌راحتی می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر آزمایش خون نشان بدهد که سطح فریتین در بدن شما پایین است، احتمالا به مصرف مکمل‌های آهن نیاز پیدا می‌کنید.

 

افزایش سن 

یکی از واقعیت‌های زندگی این است که ریزش مو همراه با افزایش سن، موهای سر و بدن نیز نازک‌تر می‌شوند. متخصصان می‌گویند که تراکم موها و سرعت رشد موها همراه با فرآیندهای پیری، کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اگر مادر و مادربزرگ شما در دوران سالمندی با نازکی موهای سر و بدن مواجه شده‌ باشند، احتمالا شما هم چنین اتفاقی را تجربه خواهید کرد. درحالی که نازکی موها در قسمت‌های مختلف بدن معمولا برای افراد مهم نیست، اما ریزش مو های سر در این شرایط می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد.

نویسنده : سلامت بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1396 ساعت: 14:02
برچسب‌ها : ریزش مو,

خیلی از افراد دوست دارند برداشتن ناخن که تغییرات جدید و جذابی را از نظر ظاهری در ایام عید نوروز تجربه کنند اما طولی نمی‌کشد که از این تغییرات خسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند که دوباره به حالت طبیعی خود برگردند. یکی از این تغییرات، کاشتن یا کاور کردن ناخن‌ها است که انجام دادن آن در این روزها، طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. اگر دوست دارید که زودتر از شر این ناخن‌های مصنوعی خلاص شوید و دوباره ناخن‌های طبیعی خودتان را داشته باشید، لازم نیست که مجددا به آرایشگاه مراجعه و هزینه اضافی پرداخت کنید. برداشتن ناخن های کاشته شده شما می‌توانید طی ۱۰ مرحله، خودتان ناخن‌های کاشته‌شده را در خانه بردارید.

1.یک ظرف گود را با آب ولرم پر کنید.

 

2.یک ظرف گود را با استون ۱۰۰ درصد پر کنید.

 

3.ناخن‌های مصنوعی، کاشته‌شده و ناخن‌های خودتان را تاحد ممکن با ناخن‌گیر کوتاه کنید.

 

4.پوست اطراف ناخن‌ها را کاملا آغشته به وازلین یا یک کرم بر پایه چربی کنید. حواس‌تان باشد که پماد یا کرم را روی سطح ناخن‌ها نمالید.

 

5.حالا نوک انگشتان خود را به طوری که ناخن‌ها کاملا در استون قرار بگیرند، داخل ظرف استون بگذارید.

 

6.حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ دقیقه ناخن‌ها را در محلول استون نگه دارید تا مواد و چسب ناخن به خوبی حل شوند.

 

7.انگشتان خود برداشتن ناخن های کاشته شده را از ظرف استون خارج کنید و یک پارچه نخی و سفید را روی سطح آنها بکشید تا مواد مربوط به کاشت ناخن از بین برود.

 

8.اگر تمام مواد پاک نشد، چند دقیقه دیگر ناخن‌ها را داخل استون نگه دارید و دوباره آنها را پاک کنید تا تمام مواد از بین بروند.

 

9.حالا انگشتان خود را چند دقیقه داخل ظرف آب ولرم بگذارید تا پوست و ناخن‌ها، نرم شوند.

 

10.در نهایت، تمام سطح ناخن و پوست اطراف آن را با کرم مرطوب‌کننده برداشتن ناخن بپوشانید.

نویسنده : سلامت بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1396 ساعت: 15:01

پاک کردن کاشت ناخن

این روزها داشتن ناخن های بلند و لاک زده، به یکی از سرگرمی های بانوان تبدیل شده است و آن ها سعی می کنند با کاشت ناخن، مانیکور کردن و لاک های فانتزی، به ناخن های زیبا و برداشتن ناخن  خواستنی برسند . 

 

گاهی شاهد آن هستیم که استفاده طولانی مدت از ناخن مصنوعی می تواند برای افراد مشکل ساز شود و بقایایی از این مواد (ناخن مصنوعی) در داخل ناخن طبیعی نفوذ کرده و با تغییر رنگ ناخن، خود را نشان دهند که در جریان آن، این عارضه برای بستر و چین های اطراف ناخن نیز حادثه شده و آن ها را متورم، زخمی، قرمز و خارش دار می کند به نحوی که ناخن از بسترش جدا شده و محیطی مستعد عفونت های مزمن با نام "پارانیکیا" ایجاد می کند که بسیار دردناک و مزمن است.

 

اگر از برداشتن ناخن کاشته تان خسته شده اید نگران نباشید چرا که شاید فکر کنید تا ابد باید با همین ناخنها کنار بیایید اما اینطور نیست. به شما یاد خواهیم داد چطور کاشت ناخنتان را از بین ببرید. 

 

1 . مواد لازم

ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای برداشتن کاشت ناخن استون 100 درصد است. اما مواد دیگری هم برای این کار در بازار موجود است. علاوه بر استون به سوهان ناخن و بافر و پولیش نیز احتیاج داریم.

 

2  . ابتدا در ظرف مانیکور یا هر ظرف دیگری که بتوانید دستتان را در آن قرار دهید مقداری استون بریزید. دستتان را طوریکه تمام ناخنهایتان در ظرف قرار گیرد، داخل ظرف بکنید و 6 تا 7 دقیقه نگه دارید.

همچنین بخوانید : راه های از بین بردن زردی ناخن

سپس دستتان را بیرون آورده و با کلینکس روی ناخنتان را تمیز کنید و دوباره دستتان را درون استون قرار دهید.

این کار را تا چندین مرحله انجام دهید تا زمانیکه بیشتر مواد کاشت از روی ناخنتان پاک شود.

 

3 . زمانیکه یک لایه نازک از مواد روی ناخن باقی ماند با استفاده از سوهان بقیه مواد را هم از بین ببرید و با بافر سطح ناخنتان را بکشید و با پولیش ناخن را برق بیاندازید.

فراموش نکنید در پایان از تقویت کننده برای برداشتن ناخن استفاده کنید.

نویسنده : سلامت بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1396 ساعت: 15:01

پریود ( قاعدگی ) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. پریود مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن است برای دختران گیج کننده باشد. بعضی از دختران ممکن است به نوعی از پریود شدن ترس داشته باشند یا نگران آن باشند. بسیاری از دختران و پسران درک کاملی از دستگاه تناسلی زنان و چگونگی کارکرد آن در طی یک دوره قاعدگی( پریود ) ندارند و همین موضوع قاعدگی را برای آنان اسرارآمیز جلوه می‌دهد.

 

یک دوره پریود ( قاعدگی ) مدت زمان اولین روز خونریزی در یک ماه تا اولین روز خونریزی در ماه بعد است. مثلاً اگر اولین خونریزی دختری در ۸ اردیبهشت باشد و روز اول خونریزی بعدی وی در ۲ خرداد باشد دوره قاعدگی او ۲۴ روز طول کشیده است ( از ۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ).

 

بلوغ و قاعدگی ( پریود )

 

زمانیکه دختری به بلوغ می رسد ( معمولاً در سنین۸ تا ۱۳ سالگی )، بدن و ذهن در بسیاری جهات شروع به تغییر و تحول می‌کند. هورمونها در بدن رشد فیزیکی جدیدی را آغاز می‌کنند، مثلاً پستانها شروع به رشد می‌کنند. حدود2 الی 2/5 سال بعد از شروع رشد پستانها، اولین خونریزی قاعدگی ( پریود )در یک دختر اتفاق می افتد.

 

حدود ۶ماه قبل از آغاز اولین دوره پریود، دختر ممکن است متوجه افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود شود که مسأله‌ای شایع در میان دختران است و نباید از آن نگران باشد مگر آنکه این ترشحات بسیار بد بو باشد یا باعث خارش گردد.

اولین پریود زمانی اتفاق می‌افتد که همه اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند با یکدیگر کار کنند.

 

با بلوغ دختر، هورمونهایی از هیپوفیز ( یکی از غدد موجود در مغز ) ترشح می‌شود که این هورمونها تخمدانها را وادار به ساخت هورمونهای زنانه می‌کنند. این هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می‌شوند که اثرات زیادی در بدن دختر دارند و به رشد جسمی و بالغ شدن او کمک می کنند.

 

پس شروع دوره های پریود ( قاعدگی ) یک دختر، در هر ماه یک تخمک بسیار کوچک که با چشم دیده نمی‌شود- از درون تخمدان آزاد می‌شود که به این عمل تخک گذاری می‌گویند. تخمک وارد لوله‌های فالوپ می‌شود و از طریق آن به سمت رحم حرکت می‌کند. اگر در طی این مسیر تخمک توسط یک اسپرم مرد بارور شود تخم ایجاد می‌شود و تخم به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می‌کند و با چسبیدن به دیواره رحم شروع به بزرگ شدن و رشد می‌نماید تا در پایان ۹ماه به یک نوزاد کامل تبدیل شود.

 

در صورتیکه تخمک با اسپرم برخورد نداشته باشد – مسأله‌ای که در اکثر دروه‌های قاعدگی اتفاق می‌افتد- تخمک بارور نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود. در این صورت رحم که خود را آماده پذیرایی از تخم بارور کرده بود و با اضافه کردن مخاطات خود را برای لانه گزینی تخم آماده نموده بود، با تشکیل نشدن تخم ( بارور نشدن تخمک ) به حالت اول خود برمی‌گردد و برای این کار مخاطات و بافت اضافی رحم شروع به ریزش می‌کند.

 

ریزش بافت و مخاطات که خونی است همان خونریزی قاعدگی است. باید توجه کرد که همانطوریکه توضیح داده شد، خونریزی قاعدگی فقط شامل خون نیست بلکه بافت اضافی و مخاطات خونی است که از رحم به بیرون ریخته می‌شود.

 

این وقایع هر ماه یکبار اتفاق می‌افتد. رحم خود را برای پذیرش تخم در طی یک ماه به تدریج آماده می‌کند و در نتیجه مخاطات و بافت اضافی در داخل آن بوجود می‌آید. در حدود اواسط یک دوره قاعدگی تخمک گذاری انجام می‌شود که در صورت عدم باروری تخمک با اسپرم مرد، در انتهای ماه همه بافت‌ها و مخاطات اضافی رحم به همراه تخمک به صورت خونریزی قاعدگی ( پریود ) از بدن خارج می‌شود و این وقایع ماهانه ادامه می‌یابد تا اینکه زن در حدود سن ۵۰سالگی به یائسگی برسد. یائسگی به این معنی است که زن همه تخمک‌های موجود در تخمدانها را آزاد کرده است و دیگر تخمک ندارد. بنابراین دوره‌های قاعدگی نیز تمام می‌شود و دیگر امکان بچه‌دار شدن برای او نیست.

نویسنده : سلامت بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 18 دی 1396 ساعت: 14:10
برچسب‌ها : پریود,قاعدگی,

بیشتر زنان، دردهای ناشی از قاعدگی را حداقل در برهه‌ای از دوران زندگی‌شان تجربه می‌کنند و حدود ۴۰ درصد از آنان نیز با گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم مواجه می‌شوند. این گرفتگی‌ها معمولا به‌علت افزایش هورمون پروستاگلاندین به‌وجود می‌آیند که باعث انقباض شدید در رحم و درنهایت درد و ناراحتی می‌شود. اگر شما هم با گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم مواجه هستید، می‌توانید از ترفندهای زیر برای تسکین این مشکل کمک بگیرید.

 

خودداری از مصرف کافئین

دریافت بیش از حد کافئین، گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی را تشدید می‌کند. پس اولین ترفند برای تسکین این مشکل آزاردهنده، خودداری از مصرف قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار و هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین است. مصرف دم‌نوش بابونه به‌جای چای یا قهوه که کافئین ندارد و حاوی نوعی اسید آمینه به‌نام گلیسین است، یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین اسپاسم‌های عضلانی محسوب می‌شود.

 

خوردن موز

مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، گزینه‌های مناسبی برای تسکین این مشکل به‌شمار می‌روند، چون کمبود پتاسیم در بدن همواره یکی از عواملی است که باعث شکل‌گیری گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم یا تشدید آن‌ها می‌شود. بنابراین، سبزی‌های برگ سبز مانند اسفناج و لوبیای سفید هم گزینه‌های مناسبی برای دریافت پتاسیم هستند.

 

افزایش دریافت امگا-۳

مطالعات متعددی نشان داده‌اند زنانی که از مواد غذایی حاوی امگا-۳ استفاده می‌کنند، گرفتگی‌های عضلانی خفیف‌تری را تجربه می‌کنند. زنان می‌توانند امگا-۳ دریافتی خودشان را از طریق اضافه کردن ماهی‌های چرب و مغزهای خام به رژیم غذایی افزایش بدهند.

 

بالا گرفتن پاها

یکی از ساده‌ترین ترفندها برای تسکین گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی ، بالا گرفتن پاها است. دراز کشیدن و بالا گرفتن پاها نسبت به باقی قسمت‌های بدن می‌تواند به تسکین عضله‌های رحم کمک کند. برای این کار بهتر است که در رخت‌خواب دراز بکشید و پاها‌ی‌تان را روی چند بالش بگذارید.

 

مصرف محصولات لبنی

مواد غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم را تسکین بدهند. پس استفاده از شیر، پنیر و ماست را قبل از شروع دوره قاعدگی و درحین دوره بیشتر کنید. این کار هم عضله‌ها را ریلکس می‌کند و هم شدت گرفتگی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد.

 

پوشیدن لباس‌های آزاد

پوشیدن لباس‌های تنگی که فشار مضاعفی به ناحیه شکم وارد می‌کنند، واقعا گرفتگی عضلانی را بدتر می‌سازند. پس حداقل در دوران قاعدگی، از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان مانند شلوارهای جین خودداری کنید.

 

پیاده‌روی

ترفند ساده و مفید دیگر برای تسکین گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی، پیاده‌روی است. سه بار پیاده‌روی در روز، سطح اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد و علاوه بر بهتر کردن خلق‌وخوی شما، درد ناشی از قاعدگی را هم کمتر می‌کند.

 

ورزش دراز-نشست

بسیاری از ورزش‌ها برای دوران قاعدگی مفید هستند، اما ورزش دراز-نشست به‌طور خاص می‌تواند اثربخشی بیشتری در راستای کاهش دردهای ناشی از قاعدگی داشته باشد. دراز-نشست به تسکین درد کمک می‌کند، اما عضله‌های شکمی را هم کش می‌آورد. این حالت کش‌آمدگی و انبساط، تمرکز ذهن را از گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در ناحیه شکم دور می‌کند.

 

گرم‌سازی بدن

گرم کردن بدن، خصوصا در ناحیه‌های شکم و قسمت پایینی کمر، یکی از بهترین ترفندها برای ریلکس کردن عضله‌ها است. شما می‌توانید از پدهای حرارتی، بطری‌های آب گرم یا حتی حمام داغ و طولانی برای این کار قاعدگی استفاده کنید.

نویسنده : سلامت بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 18 دی 1396 ساعت: 14:10
برچسب‌ها : پریود,قاعدگی,

وارفارین ، یک داروی ضدانعقاد است که کار آن پیشگیری از لخته شدن خون است. گاهی به این دارو، رقیق کننده خون گفته می‌شود. البته این نام گمراه کننده است، زیرا وارفارین خون را رقیق نمی‌کند، لخته‌هایی را هم که قبلا تشکیل شده‌اند، حل نمی‌کند. بلکه فرایند لخته شدن خون را کند می‌کند. به عبارتی دیگر، وارفارین کمک می‌کند که خون شما راحت‌تر در بدن گردش کند و لخته نشود. 

 

وارفارین از طریق مهار فعالیت ویتامین k، فاکتورهای انعقادی را که برای فعالیت خود نیاز به ویتامین K دارند، مهار می‌کند. این اتفاق در فرایندهای بعدی باعث کاهش سطح مواد لازم برای نگهداری رشته‌های فیبرین می‌شود. این اتفاق‌ها باعث کاهش احتمال تشکیل لخته می‌شود. 

 

افرادی که تحت درمان با وارفارین قرار دارند در صورت نیاز به مصرف داروهایی چون جینسنگ و جینکوبیلوبا حتماً باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند. زیرا جینکو دارای فعالیت ضد لخته‌ای می‌باشد و باعث افزایش اثر دارو و احتمال خونریزی می‌گردد و جینسنگ باعث کاهش اثر ضد لخته‌ای وارفارین می‌گردد. همچنین کوآنزیم Q10 از نظر ساختمانی شبیه به ویتامین K می‌باشد و ممکن است بر لخته شدن خون اثر بگذارد. مصرف این دارو همراه با وارفارین باید تحت نظر پزشک انجام گیرد. 

 

مصرف وارفارین باید به صورت یک بار در روز انجام شود و بهتر است همیشه سر ساعت معینی (معمولاً عصرها) با معده خالی و با یک لیوان کامل آب مصرف شود. مصرف این دارو باید به صورت منظم و همراه با آزمایش مکرر و منظم خون باشد.

 

ویتامین K ویتامینی است که به ایجاد لخته در خون و جلوگیری از خونریزی کمک می‌کند، بنابراین دارای نقش متضادی با وارفارین می‌باشد. در بیمارانی که وارفارین مصرف می‌کنند دریافت زیاد ویتامین K باعث کاهش اثر دارو می‌گردد. بنابراین باید این بیماران در مورد مصرف این منابع غذایی کاملاً هوشیار باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که میزان این ویتامین در رژیم، ثابت باقی بماند تا کنترل میزان دارو مشکل نباشد، یعنی باید از تغییر ناگهانی در میزان دریافت منابع غذایی حاوی این ویتامین جلوگیری نمود.

 

مصرف مقدار زیاد ویتامین K در رژیم باعث غلیظ شدن خون شده و نیاز به وارفارین را زیاد می‌کند بر عکس مقدار کم این ویتامین در غذا باعث رقیق شدن خون می‌گردد و نیاز به وارفارین را کم می‌کند. بنابراین نه زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین K صحیح می‌باشد و نه عدم مصرف این مواد به نفع بیمار می‌باشد. مصرف مقادیر زیاد سبزیجات غنی از ویتامین K در یک نوبت منجر به تغییر قابل ملاحظه‌ای در اثر وارفارین نمی‌گردد، ولی مصرف روزانه آن به مدت یک هفته به شکل مشخصی مقادیر درمانی مورد نیاز را تغییر می‌دهد.

 

مواد غذایی سرشار از ویتامین K شامل سبزیجات پخته شده مانند اسفناج و یا سایر سبزیجات پخته شده مانند سبزی خورش قورمه سبزی یا کرفس به میزان نصف فنجان و یک فنجان جعفری خام می‌باشد. مواد غذایی حاوی مقدار متوسط ویتامین K شامل یک فنجان سبزیجات خام مانند انواع سبزی خوردن و یک فنجان کاهو یا نصف فنجان مارچوبه و کلم بروکلی پخته شده وارفارین می‌باشد.

 

مصرف 1 واحد منابع غذایی سرشار از ویتامین K در روز مانند نصف فنجان اسفناج پخته شده وارفارین  یا یک فنجان انواع سبزی خام و 3 واحد مواد غذایی دارای مقدار متوسط ویتامین K در روز منعی ندارد. 

نویسنده : سلامت بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1396 ساعت: 13:58
برچسب‌ها : وارفارین,

با توجه به مطالعات جدیدی که انجام شده است، وارفارین که برای رقیق کردن خون تجویز می‌شود و مصرف گسترده‌ای دارد، خطر خونریزی‌های شدید مغزی را افزایش می‌دهد.

 

با توجه به مطالعات جدیدی که انجام شده است، وارفارین که برای رقیق کردن خون تجویز می‌شود و مصرف گسترده‌ای دارد، خطرخونریزی‌های شدید مغزی را افزایش می‌دهد. 

 

محققان، پرونده پزشکی نزدیک به ۳۲ هزار فرد ۷۵ ساله به بالا را که دچار مشکلات ریتم نامنظم قلبی بودند، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند که تقریبا یک سوم از آن‌‌ها زمانی که وارفارین مصرف می‌کنند دچار خونریزی درون جمجمه‌ای می‌شوند.

 

در بیماران با مشکل ریتم نامنظم قلب، مصرف وارفارین تا دو سوم، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. از طرفی، بسیاری از پزشکان، برای جلوگیری از بروز سکته مغزی در سالمندان به دلیل نگرانی از وجود لخته‌‌های خون در عروق سر، داروی وارفارین را تجویز می‌کنند. همین امر باعث افزایش احتمال خونریزی درون جمجمه‌ای در سالمندان می‌شود.

 

فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که اگر با مصرف وارفارین همراه شود خطر خونریزی مغزی را دوبرابر می‌کند، از جمله: زوال عقل،کم‌خونی، افسردگی و استفاده از داروهای ضدتشنج.

 

این نتایج نشان می‌دهد که پزشکان باید در تجویز عمومی وارفارین به ویژه برای سالمندان محتاط‌تر باشند و سنجیدن میزان منفعت و ضرر آن برای بیمار، آن را تجویز کنند. امروزه داروهای رقیق‌کننده دیگری نیز وجود دارد که می توانند جایگزین وارفارین شوند مانند الیکوئیس (Eliquis)، پراداکسا (Pradaxa) و زارلتو (Xarelto) که البته هر کدام عوارض مربوط به خود را دارند. 

نویسنده : سلامت بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1396 ساعت: 13:58
برچسب‌ها : وارفارین,

آویشن می‌تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای نفخ معده، بوی بد دهان، گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه، تعریق و غیره باشد. آویشن یک گیاه معجزه‌گر است و جا دارد که در هر آشپزخانه‌ای وجود داشته باشد.

باید بدانید که آویشن می‌تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای نفخ معده، بوی بد دهان، گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه، تعریق و غیره باشد. در این مطلب سعی داریم گوشه‌ای از خواص درمانی این گیاه معجزه گر را نشان داده و روش استفاده‌ی آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

 آویشن برای مقابله با نفخ معده :

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و در حالت کلی هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

 

روش مصرف :

یک نوک انگشت برگ خشک آویشن را در یک فنجان بریزید و با آب‌جوش پُر کنید. در فنجان را بپوشانید و اجازه دهید که به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید. بعد از دو وعده‌ی اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره‌ی درمانی را بیش از 3 هفته ادامه ندهید.

 

 آویشن جلوی تعریق زیاد پاها را می‌گیرد . آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود.

 

روش استفاده :

50 گرم آویشن خشک را در دو لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس در ظرف را بگذارید و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید محلول به مدت 15 تا 20 دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و داخل تشت یا وان حمام بریزید. به مدت 10 دقیقه پاهایتان را در این محلول قرار دهید.

 

 آویشن برای درمان آفت و بوی بد دهان :

آویشن یک گیاه ضدعفونی کننده و التیام بخش است. برای همین می‌توان از آن برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه و همچنین برای پایان دادن به کابوس بوی بد دهان استفاده کرد.

 

روش استفاده :

برای غرغره کردن یک لیوان آب را بجوشانید و سپس یک قاشق چای‌خوری آویشن را در آن ریخته و به مدت 1 تا 2 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و روزانه چند بار غرغره کنید.

 

 خواص عسل آویشن،آویشن و بارداری،خواص عرق آویشن,خواص آویشن کوهی

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند

 

آویشن برای مقابله با برونشیت، آنژین، سینوزیت و گریپ :

آویشن برای مقابله با عفونت‌های مجاری تنفسی فوق‌العاده است. این گیاه شگفت انگیز باعث تعریق بیشتر می‌شود و همین امر تب را کاهش می‌دهد. آویشن با سرماخوردگی مقابله کرده و ضد اسپاسم است برای همین سرفه را از بین می‌برد.

 

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف شربت آویشن باعث کاهش دوره و شدت علائم برونشیت شده و ضدسرفه است.

 

 روش مصرف :

برای مقابله با سرفه یک مشت آویشن تازه یا خشک را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 20 تا 25 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. هر دو ساعت یک بار یک فنجان از این جوشانده میل کنید. توجه داشته باشید که این دوره‌ی درمانی را نباید بیش از 3 هفته دنبال کنید.

 

یک قطره افشره‌ی خوراکی آویشن را در یک پیاله آب گرم (نه جوش) بچکانید. حوله‌ای روی سرتان انداخته و بخور بگیرید. می‌توانید از برگ‌های خشک آویشن نیز بخور درست کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری آویشن خشک را در یک لیوان آب سرد به مدت یک ساعت بخیسانید و سپس با شعله‌ی کم آن را داغ کنید. بعد بخور بگیرید. توجه داشته باشید اگر علائم سرماخوردگی، برونشیت و غیره برطرف نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

آویشن جلوی ضعف را می‌گیرد :

آویشن خاصیت تقویت‌کنندگی دارد. برای همین توصیه می‌کنیم اگر دچار خستگی، ضعف، کاهش قوای بدن، کم خونی و افسردگی شده‌اید به سراغ آویشن بروید.

 

روش استفاده :

در 150 میلی لیتر آب جوش یک قاشق چای‌خوری کوچک آویشن بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و روزانه دو فنجان از این جوشانده میل کنید.

 

از این گذشته می‌توانید در حمام نیز از خواص این گیاه استفاده کنید. برای این کار 60 گرم آویشن را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد. در ظرف را بگذارید و زیر شعله را کم کنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و در آب وان بریزید. 15 دقیقه در وان آب دراز بکشید تا خستگی‌تان از بین برود.

 

توجه داشته باشید که حمام آویشن برای تسکین دردهای روماتیسم هم مفید است.  

 

خواص عسل آویشن،آویشن و بارداری،خواص عرق آویشن,خواص آویشن کوهی

آویشن برای مقابله با عفونت‌های مجاری تنفسی فوق‌العاده است

 

آویشن برای تسکین گلودرد :

آویشن برای کاهش التهاب گلوی ناشی از لارنژیت یک درمان موثر محسوب می‌شود.

 

روش مصرف :

غرغره کردن با محلول آویشن التهاب گلو را کاهش می‌دهد. برای این کار 5 گرم برگ خشک آویشن را در 100 سی‌سی آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. دهانتان را با این محلول شستشو دهید. این دوره را بیش از 3 هفته دنبال نکنید. در صورت برطرف نشدن علائم بیماری به پزشک مراجعه کنید.

 

 مضرات آویشن :

توجه داشته باشید که در مورد گیاهان و داروهای گیاهی نیز همیشه مورد منع مصرف وجود دارد. مصرف آویشن برای افراد آلرژیک مورد منع مصرف دارد. از این گذشته زنان باردار، شیرده و کودکان نیز نباید از افشره‌ی خوراکی آویشن استفاده کنند.

نویسنده : سلامت بازدید : 260 تاريخ : شنبه 16 دی 1396 ساعت: 13:50
برچسب‌ها : آویشن,فشار خون,

آویشن ، یکی از گیاهان دارویی است که در خانواده نعناع قرار می‌گیرد، اما تفاوتش با نعناع به‌راحتی قابل تشخیص است. دامنه استفاده از آویشن واقعا وسیع و چشمگیر است و تعداد گونه‌های آن هم به بیش از ۴۰۰ گونه می‌رسد. مصریان باستان از آویشن برای مومیایی کردن مردگان و یونانیان باستان هم از آن به‌عنوان بخور خوش‌بو استفاده می‌کرده‌اند. امروزه دانشمندان، اطلاعات بسیار زیادی درباره آویشن دارند و آویشن و فشار خون این گیاه دارویی به یکی از اجزای اصلی در پخت غذاها تبدیل شده است.

 

مقابله با آکنه

اگر از خریدن و استفاده محصولات ضدآکنه خسته شده‌اید و هیچ نتیجه‌ای از آن‌ها نمی‌گیرید، آویشن و فشار خون بهتر است به آویشن توجه کنید. آویشن، خاصیت ضدباکتریایی ویژه‌ای دارد و به‌گفته محققان در آینده می‌توان از آن به‌عنوان یکی از ترکیبات ضدآکنه استفاده کرد.

 

کاهش فشار خون

یکی از گونه‌های آویشن که در افغانستان و پاکستان یافت می‌شود، Thymus linearis Benthنام دارد. محققان می‌گویند که عصاره این گونه آویشن، ضربان قلب را به‌طور چشمگیری در موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری فشار خون بالا، کاهش می‌دهد و همچنین قادر است که کلسترول خون را پایین بیاورد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌مند شدن از این فایده آویشن و فشار خون ، استفاده از آن به‌جای نمک در پخت غذاها است.

 

تسکین و توقف سرفه

عصاره آویشن که از برگ آن گرفته می‌شود، معمولا به‌عنوان نوعی درمان طبیعی برای مقابله با سرفه به‌کار می‌رود. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ترکیب برگ‌های آویشن با پیچک، هم سرفه و هم سایر علائم برونشیت را تسکین می‌دهد. دفعه بعدی که به گلودرد و سرفه مبتلا شدید، حتما چای آویشن بنوشید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

دریافت همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی، آن هم به‌صورت روزانه، ‌واقعا کار سختی است. خوش‌بختانه، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای دریافت ویتامین A محسوب می‌شود. اگر احساس کردید که درحال مبتلا شدن به سرماخوردگی هستید، مصرف چای آویشن و فشار خون می‌تواند به بهبودی سریع‌تر شما کمک کند. در کنار این‌ها، آویشن حاوی این عناصر نیز هست: مس، فیبر، آهن و منگنز.

 

خوش‌بوکننده

امروزه بیشتر محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست حاوی آویشن هستند. با توجه به خاصیت‌های ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده آویشن، این گیاه در تهیه دهان‌شویه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آویشن و فشار خون حتی در تولید دئودورانت‌های طبیعی نیز کاربرد دارد.

 

تقویت‌کننده خلق‌وخو

عصاره آویشن معمولا برای عطردرمانی و کسب آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کاربرد بیش از همه به نوعی ترکیب فعال در آویشن به نام کارواکرول ارتباط دارد. محققان در سال ۲۰۱۳ میلادی متوجه شدند که کارواکرول، فعالیت‌های نورنی در مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر افزایش احساس رضایت از زندگی، خلق‌وخوی افراد را هم تقویت می‌کند. پس استفاده منظم از عصاره آویشن می‌تواند احساسات مثبت را زیاد کند و باعث بهبودی در وضعیت خلق‌وخو شود.

نویسنده : سلامت بازدید : 222 تاريخ : شنبه 16 دی 1396 ساعت: 13:50
برچسب‌ها : آویشن,فشار خون,

یکی از علت های اصلی پیری و چین و چروک های پوستی کم شدن تزریق چربی صورت پوست است که به دنبال این اتفاق، مشکلاتی از قبیل ایجاد شدن خط خنده، خط اشک،خط اخم، چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد. اما تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در برخی از نواحی با کمک بوتاکساین مشکل را تا حدودی برطرف کرد اما زمانی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی صورت است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .

 

موارد استفاده تزریق چربی صورت :

به غیر از برطرف کردن، چین و چروک های عمیق می توان از این روش در سایر بخش های دیگر جوانسازی از جمله:

 

پر کردن مناطق لاغر فرورفته صورت مثل گونه وزیر چشم

برجسته سازی لب ها , گونه ها ,چانه

برجسته سازی باسن

بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه

جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست

پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها

مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

چه مناطقی برای برداشت چربی مناسب هستند؟

بهترین محل‌هایی که می‌توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است و منطقه‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود .عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی  تقریبا از چربی زیر پوست در هرنقطه ای از بدن میتوان بدین منظوراستفاده کرد ولی نواحی پهلو ها ،رانها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاومتری دارد 

 

آیا با یک‌بار تزریق چربی صورت می توان به نتایج مطلوب رسید؟

کلا تزریق چربی صورت باید 4-2 بار تکرار شود تا نتایج کاملا مطلوبی ایجاد کند، برخی پزشکان هربار از چربی تازه کشیده شده استفاده می کنند، برخی نیز چربی را فریز کرده و ماه‌های بعد تزریق می‌کنند.

 

چرا این روش جزو پرطرفدارترین روش پرکنندگی است؟

چون این چربی تزریق چربی صورت از بدن خود فرد گرفته می شود، احتمال بروز واکنش آلرژیک وجود ندارد و بروز مشکل پس زدگی بسیار کم است. همچنین دوام و ماندگاری این روش از سایر فیلرهای دیگر بیشتر است. همچنین امکان جابجایی ویا حرکت در زیر پوست ندارد. 

 

دوره نقاهت چقدر است و عوارضی به همراه دارد؟

دور نقاهت آن معمولا 2 هفته می باشد که در این 1تا 2 هفته تورم در ناحیه تزریق چربی صورت شده وجود دارد . عوارض تزریق چربی نادر است، گاه تجمع کوچکی از چربی اتفاق می‌افتد که عموما برطرف می‌شود، از عوارض دیگر ادم، کبودی، نامنظمی و ایجاد کیست است.

 

بعداز تزریق چربی  این نکات را جدی بگیرید!

برای جلوگیری از بروز عفونت، نیاز است زیر نظر پزشک برای مدت چند روز از آنتی بیوتیک استفاده شود. همچنین بعد از تزریق چربی نباید چند روز به محل تزریق دست زده شود چرا که ممکن است چربی تکان بخورد. همچنین توصیه میشود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق چربی صورت به مدت 7 تا10 روز ونیز ازفعالیت سنگین، ورزش شدید و خم شدن تا چند هفته پرهیز کند. به علاوه در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.

 

به طور کلی توصیه می شود از روش تزریق چربی صورت در سنین بالاتر استفاده شود. حتی افرادی که صورت لاغری دارند و قصددارند با این روش تا حدودی این مشکل خود را برطرف کنند توصیه می شود در سنین پایین از انجام این کار پرهیز کنید. درست است که چربی از بدن خود فرد برداشته می شود و احتمال بروز آلرژی در این روش بسیار کاهش پیدا می کند اما بهتر است سن تزریق با پزشک معالج چک شود. یکی دیگر از مزیت های این روش این است که دوام چربی از فیلرهای هیالورو نیک اسید بیشتر است. همچنین چون بدون بیهوشی انجام می شود می تواند یکی از روش های جوانسازی با کمترین عارضه های احتمالی باشد. در آخر بهتر است بدانید که گاهی اوقات برای حصول نتایج ماندگارتر نیاز به چند جلسه تزریق چربی صورت داریم. در بعضی از بیماران اثرات تزریق چربی برای مدت یک سال یا بیشتر باقی می ماند اما معمولا چربی به آهستگی توسط بدن جذب می شود. 

نویسنده : سلامت بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1396 ساعت: 15:04
برچسب‌ها : تزریق چربی,

افراد علاقه‌مند به تزریق چربی معمولا سوالات زیادی درباره این روش دارند، اما نمی‌دانند که این سوالات را از چه کسی بپرسند. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین سوالات در این زمینه پاسخ می‌دهیم، ولی بهتر است که سوالات جزئی‌تر را از متخصصان پوست بپرسید.

آیا پیوند اتولوگ چربی، تزریق چربی و میکرولیپواینجکشن با همدیگر تفاوت دارند؟

همه این اصطلاحات به یک روش اشاره دارند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست. درواقع، تزریق چربی، پیوند اتولوگ چربی یا میکرولیپواینجکشن، همگی نام‌هایی هستند که برای اشاره به روش برداشتن چربی از بدن و تزریق آن به قسمت دیگری از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با گام به گام تزریق چربی

 

چرا باید تزریق چربی را به‌جای فیلرهای پوستی دیگر انتخاب کنم؟

تزریق چربی که از بافت‌های بدن خود فرد برای این کار استفاده می‌کند، یک فایده مهم و خاص نسبت به فیلرهای مصنوعی دیگر دارد: خطر به‌وجود آمدن واکنش‌های آلرژیک نسبت به تزریق چربی صفر است. این درحالی است که استفاده از فیلرهای پوستی دیگر همواره با خطر برانگیختگی واکنش‌های آلرژیک همراه می‌شود. در روش تزریق چربی از بافت‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود و بدن هم به‌راحتی بافت‌های خودش را در قسمت‌های دیگر می‌پذیرد.

آیا تزریق چربی با درد همراه است؟‌

درد ناشی از تزریق چربی باید در همه موارد بسیار کم و حداقلی باشد. ناراحتی‌های ناشی از این روش هم باید در کوتاه‌مدت از بین بروند و معمولا با استفاده از مسکّن‌های خوراکی قابل کنترل هستند. اگر نسبت به درد نگرانی دارید، حتما درباره مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید: تزریق چربی صورت برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

 

دوره بهبودی بعد از تزریق چربی چطور خواهد بود؟

دوره بهبودی بعد از تزریق چربی، نسبت به روش‌های زیبایی دیگر واقعا سریع و راحت است. با توجه به این‌که در این روش معمولا از ایجاد برش و شکاف در پوست پرهیز می‌شود، ناراحتی‌ها و دردها نیز حداقلی و ناچیز هستند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان می‌توانند در همان روز تزریق چربی، فعالیت‌های عادی و همیشگی خودشان را دوباره شروع کنند.

چربی تزریق‌شده معمولا تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

هیچ زمان قطعی و مشخصی را نمی‌توان برای ماندگاری تزریق چربی تعیین کرد، چون همواره مقداری از چربی تزریق‌شده توسط بدن جذب و پراکنده می‌شود. با این‌حال، ماندگاری چربی تزریق‌شده در حالت عادی از چند ماه تا یک سال متغیر است. درنهایت هم حدود یک‌سوم از حجم چربی اولیه در ناحیه تزریق باقی می‌ماند.

 

بیشتر بخوانید: ماندگاری تزریق چربی بیشتر است یا تزریق ژل؟

 

آیا برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید چندین بار تزریق چربی انجام داد؟

هرچند که این مساله به خواست مراجعه‌کننده بستگی دارد، اما جراحان زیبایی هم معمولا تزریق چربی در چند مرحله را توصیه می‌کنند. تقسیم‌بندی تزریق چربی به چند مرحله متوالی، امکان تزریق چربی بیشتر را همراه با کمترین آسیب فراهم می‌کند. البته درنهایت پزشک متخصص یا جراح باید درباره این مساله نظر بدهد.

نویسنده : سلامت بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 13 دی 1396 ساعت: 15:03
برچسب‌ها : تزریق چربی,